Friday 18 April 2014

Kenali CoQ Health Plus Shaklee

Assalamualaikum dan salam bahagia untuk semua pengunjung dan pembaca setia VitaminCare4U.Pada entri kali ini, saya ingin berkongsi info mengenai CoQ Health Plus Shaklee.
Apakah CoQ Health Plus Shaklee?
CoQ Health Plus shaklee merupakan supplement yang  mengandungi campuran 28 miligram (mg)  (CoQ10), Vitamin E dan ekstract Teh Hijau yang di hasilkan oleh jenama Shaklee, syarikat suplement no 1 di dunia yang memperkenalkan konsep vitamin semulajadi 100%.
“Produk ini didatangkan di dalam bentuk kapsul dengan bantuan minyak kacang soya bagi memastikan penguraian serta penyerapan yang maksimum dalam sistem tubuh badan ketika diambil.
“Dengan sebiji kapsul yang diambil sehari selepas makan, ia mampu menyokong penghasilan tenaga bagi jantung, meningkatkan peredaran serta membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah serta juga kaya dengan lain-lain kebaikan.
Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQ Health Plus. Disarankan1-2 kapsul sehari selepas makan terutama selepas makan makanan berlemak dan berminyak. 
Apa pula Coenzyme Q10?
Coenzyme Q10 atau secara ringkasnya, CoQ10 adalah sejenih vitamin antioksida larut lemak yang terbentuk secara semulajadi di dalam setiap sel di dalam tubuh kita.
CoQ10 ini sangat sangat diperlukan untuk membolehkan sel-sel tubuh kita menghasilkan tenaga sendiri, agar sel-sel tubuh kita kekal berfungsi, di mana CoQ10 berperanan sebagai pencetus tenaga. Proses penghasilan tenaga ini berlaku beribu-ribu kali setiap saat.
CoQ10 ini ditemui lebih banyak di dalam organ-organ yang kuat berkerja, seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.
Tubuh kita memerlukan 10mg CoQ10 sehari, bersamaan 0.33kg daging atau 0.61kg ayam sehari, memang mustahilkanso dapatkan dari sebutir CoQ Health Plus Shaklee.

 Penghasilan coQ 10 oleh Tubuh
Penghasilan CoQ10 pada manusia, dilakukan oleh sel-sel dalam tubuh. Penghasilan CoQ 10 dalam badan melibatkan satu proses- yang melibatkan 17 langkah- yang memerlukan nutrien yang berikut: riboflavin (B2), niacinamide (B3), asid Pantothenic (B5), pyridoxine (B6), cobalamin (B12), asid folik, vitamin C, dan banyak unsur-unsur surih yang lain. Oleh itu, terdapat banyak cara sintesis yang kompleks koenzim Q10 boleh diganggu.

Ada kemungkinan bahawa ramai orang yang mempunyai masalah kesihatan yang mengalami kekurangan ko-enzim Q10 disebabkan pengambilan makanan yang tidak mencukupi nutrien yang diperlukan dan / atau pengambilan satu atau lebih ubat-ubatan yang mengganggu sintesis koenzim Q10.

Kenapa kita memerlukan CoQ10?



Sebenarnya dalam badan kita menghasilkan CoQ10 sendiri tetapi akan semakin berkurangan dengan peningkatan umur. Lagipun agak sukar untuk mendapatkan CoQ10 secukupnya daripada diet harian kita. 




Tindakan alternatif adalah amalan pemakanan COQHealth Plus Shaklee.
Selain daripada untuk kesihatan jantung COQHealth  juga bagus untuk diabetes, kanser, kesihatan gigi, kesihatan mental, pengurangan berat badan, kesuburan untuk lelaki dan cholesterol drug.

1. Kesihatan Jantung:

  • Berperanan untuk merawat dan mencegah penyakit kardiovaskular termasuklah atherosclerosis (arteri tersumbat)
  • Mengurangkan kekerapan angina episodes dan menguatkan otot jantung.
  • Meningkatkan kualiti hidup bagi mereka yang mengalami kegaglan jantung kongesif
  • Berpotensi untuk merendahkan tekanan darah secara semulajadi

2. Untuk Kanser:

Doktor menggunakan Co-Q10 untuk merawat kanser payudara dan berperanan untuk menyokong kesihatan pesakita yang menjalani kimoterapi.


3. Untuk Diabetes:

Co-Q10 membantu untuk memperkayakan pengeluaran insulin.

4. Untuk kesihatan gigi:

Digunakan untuk membantu merawat symptom muscular dystrophy dan penyakit gusi.

5. Kesihatan Mental:

Kajian menunjukkan ada perubahan yang baik bagi pesakit Parkinson yang menggunakan supplemen CoQ10.


6. Untuk Pengurangan Berat:

Kajian yang dilakukan oleh beberapa saintis yang Co-Q10 membantu untuk turunka berat badan. Kajian menunjukkan kira-kira berkurangan 50% apabila pesakit obesity menggunakan Coenzyme Q10 dalam tubuh badan. 


7. Kesuburan Lelaki:

CoQ10 membantu untuk meningkatkan jumlah sperma dan meningkatkan kadar pensenyawaan.


8. Untuk Ubat Kolestrol (cholesterol drug):

CoQ10 boleh membantu melindungi kesan sampingan pengambilan ubat seperti beta blockers dan antipsychotics. Tetapi pengambilan lebihan drugs boleh mengganggu sintesis Coenzyme Q10. 


To your good health,  
Eima Sabran


I love living better, being green, living healthy and helping others do the same. 


***************************************************************************************************
DISCLAIMER
** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease

****************************************************************************************************
Berminat untuk membuat pesanan produk kesihatan Shaklee?
Boleh hubungi saya (pengedar Shaklee yang sah di Terengganu) untuk maklumat lanjut. Konsultansi percuma.

✿Like Facebook Page: VitaminCare4U
✿Shaklee ID: 869813 | Eima Sabran
H/P No: 019-9086 086  
✿YahooMail: akma_sabran@yahoo.com

****************************************************************************************************
LET'S ALL BE HEALTHY & HAPPY!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...