Saturday 5 January 2013

Testimoni: Vitamin A dalam Carotomax, Bantu Masalah Rabun






Bagi sesiapa yang berkaca mata mesti faham betapa lecehnya menjadi seorang yang rabun. Kadang-kadang, ada rasa rimas bila ada benda tergantung di depan mata. Alternatifnya, ramai yang memilih untuk memakai kanta lekap. Akan tetapi, kanta lekap juga adalah sesuatu yang rumit. Pengguna perlu bijak memilih kanta lekap yang berkualiti, merujuk optometris bertauliah dan membuat penjagaan rapi. Ini kerana, pemilihan dan penjagaan yang tidak baik akan mengundang bahaya kepada pengguna. Antara masalah yang boleh dihadapi pengguna kanta lekap ialah jangkitan, alahan hingga lebih kronik, risiko menjadi buta



Setiap orang pasti mahukan penglihatan yang baik. Kali ini saya ingin kongsikan dengan anda satu produk yang boleh membantu terutamanya bagi mereka yang rabun. Terlebih dahulu saya share testimoni adik Puan Yati Napi.






credithere

Ini adalah produk yang diamalkan oleh adik Pn. Yati.




Sedikit info tentang Carotomax Shaklee:


Kelebihan Carotomax:  
  • kesihatan retina matamengurangkan rabun
  • kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat
Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turutmembantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini.

sumberhere

Perbezaan Shaklee: 

Vitamin A terdiri dari dua jenis iaitu Vitamin A yang boleh kita dapat dari makanan seharian atau pun Provitamin A dikenali juga sebagai carotenoids(the safest way to take Vitamin A) yang akan ditukarkan kepada Vitamin A bila badan memerlukan dan akan disingkirkan dari tubuh jika berlebihan. 

Perlu diingatkan, Vitamin A  tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Dalam kata lain, ianya boleh menjadi toksik sekiranya diambil berlebihan 

Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan. (Just where else can u find vitamin like this??)

*Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.



***************************************************************************************************
DISCLAIMER
** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease

****************************************************************************************************
Berminat untuk membuat pesanan produk kesihatan Shaklee?
Boleh hubungi saya (pengedar Shaklee yang sah di Terengganu) untuk maklumat lanjut. Konsultansi percuma.

✿Like Facebook Page: VitaminCare4U
✿Shaklee ID: 869813 | Nurul Akma Sabran
H/P No: 019-9086 086  
✿YahooMail: akma_sabran@yahoo.com

****************************************************************************************************
LET'S ALL BE HEALTHY & HAPPY!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...